Monday, June 10, 2013

Putukate rünnak

Valik fotosid paarist korrast, kui ma olen tallis käies pildistama sattunud :) Nendega seoses tekkis mul taaskord dilemma, kui palju järeltöötlust on juba liiast? Minu jaoks on jaoks on järeltöötlus fotograafia loomulik osa. Kui filmile pildistades kasutati ilmutamisel keemiaga manipuleerimist (andestust, kui väga puitu painin, kuna pole ise kunagi käsitsi ilmutanud, aga selline mulje on jäänud küll kirjandust lugedes :) ), siis digifotograafia ajastul on antud valdkond veel eriti lai. Samas ma tean, et on inimesi, kelle jaoks on loomulikkus põhiline ning mingigi fotoga manipuleerimine on vastuvõetamatu.

Isiklikult olen ma üha enam ja enam jõudnud järeldusele, et ma ei hakka ennast piirama. Fotograafia on kunst ning sellel ei tohiks olla piire. Jääb vaid loota, et need, kes mult fotosid ootavad, ei vihka mind nende, võib-olla isegi pisut üle võlli, katsetuste pärast :D Öeldakse küll, et töötlus on sobilik vaid hea maitse piirides, kuid reaalsuses saab hea maitse defineerida vaid enda järgi. Nii et kui minu fotod muutuvad taolisteks nagu SIIN leheküljel olevad näited, siis ei ole muud öelda, kui oops :P















2 comments:

Liisu said...

Esiteks: märkasin su bloggeri profiilipilti just ja tekkis küsimus, miks sa seda laiemale publikule reklaaminud ei ole, ilustüdruk123!

Teiseks: sinu filosoofilisest mõttekäigust julgen järeldada, et farma on pähe hakanud.

ja finally...

Kolmandaks: minu jaoks isiklikult on "liiga palju", see kui hakatakse pildile asju juurde panema, a la liblikad. Igasugune värvidega manipuleerimine on minu arvates väga ok, kui see näeb äge välja. Kuigi eks sellel on ka olemas oma nn "maitsekuse" piir. Minu jaoks on see võib-olla seal, kus pildi töötlus ja pilt ise absoluutselt kokku ei lähe.

Buyah!

Liisu

Janne said...

See foto on laiemale publikule reklaamitud - bloggeris profiilipildina :D

Mina leian seda, et kui hakata juba objekte fotole lisama, siis mina ei nimetaks seda enam fotoks vaid liigitaks selle digitaalse kunsti alla ja kutsukski fotomanipulatsiooniks.

Ja farma ftw :D